20-10-06

werken

Tijdens ons sober ontbijt amuseren we ons met het bestuderen van een ploeg werkmannen die grote houten panelen komt leveren...

werken... ik kan er uren naar zitten kijken... vooral als het wat onhandig wordt aangepakt... en dit is waarlijk een attractie: eerst hebben ze een uitgebreide en verhitte palaber over de te volgen werkwijze... na een kwartier discussie starten ze toch en prompt rijdt de camion zich muurvast in het zand... daarna vermorzelen ze en passant enkele gloednieuwe aanplanten... en tot slot slaagt de chauffeur er moeiteloos in om de kraan zo te bedienen dat de panelen absoluut niet in het voorziene gat geraken... ondertussen staat er de hele tijd meer volk te kijken dan te doen... een beetje zoals de beroemde scene van de put van Aarschot... maar dan een Kaapverdische versie!

CVE566

14:25 Gepost door Yves in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Riu breakfast

De volgende morgen voel ik mij al iets beter, peuzel een beschuitje met dieetconfituur ( het buffet heeft zowaar een hele dieetafdeling!) en slurp mijn camillethee binnen...

CVE565

Martinneke houdt het ook sober... voor haar zeker geen spek met eieren of worstjes en bonen in tomatensaus... ze is solidair met mij!

CVE564

14:16 Gepost door Yves in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

mr. doctor

De dokterspraktijk zit verstopt in een uithoek van het enorme hotelcomplex, maar Martinneke is vooraf op verkeninng gegaan zodat we goed op tijd klaar staan en als eersten binnenkunnen... de dokter blijkt een bruingebrand sportief ogend type... van middelbare leeftijd...en met een knoert van een polshorloge rond een gespierde harige pols

CVE621

na 10 minuten komen we buiten met een spuit in mijn achterste, de dringende sommatie om de eerste dagen enkel droog brood, beschuit en camillethee tot mij te nemen, een voorschrift voor een paar medicijnen (vrij te koop in de gazettenwinkel van het hotel), een briefje in onverstaanbaar Portugees doktersgekriebel "por la mutuelle!" en een portefeuille die plotsklaps 70 euro lichter is!

Ik heb dus een zware darmontsteking ... iets - of een heleboel? - verkeerds gegeten of gedronken... maar 't zal wel overgaan... en morgen moet ik nog maar eens terugkomen om te bekijken of het al beter gaat...

CVE622

Morgen terugkomen... jaja... en weeral 70 euro schokken zeker... 't is dat ik wreed mottig ben... of 'k ging niet meer...

buiten staat zijn doktersvoeruig te wachten... een quadje... 't s dus inderdaad een sportief type... hoewel... met die tarieven had ik eerder gedacht dat hij zich minstens zou verplaatsten met een luxueuze jeep of zware Harley Davidson of zo... maar die heeft hij misschien thuis staan... enfin... wij zijn geholpen... de koorts zakt zienderogen... we overleven het dus waarschijnlijk wel... alleen die beschuit en camillethee zit me wat dwars... mijn schoonmoeder heeft vooraf uitvoerig gestoeft over de copieuze "Riu Buffetten en champagne-ontbijten en dergelijke... camillethee... dommetoch!

CVE562

Ik installeer mij in het bed het dichtst bij de badkamer en besluit dan maar uit te zieken!

14:07 Gepost door Yves in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

beetje ziek

Diezelfde nacht word ik een beetje ziek... hoge koorst, krampen, rillingen, vliegende diarree... kortom ik kots eerst de ziel uit mijn lijf en zit daarna uren op de pot te zweten... Martinneke heeft oorstoppen in (tegen mijn gesnurk) en slaapt los door de helse nacht door.

's morgens heb ik de energie van een slappe vaatdoek... en blijf in mijn bed liggen afzien tot de taxi komt om ons 2 straten verder af te zetten in het Riu hotel.

CVE634

Ik maak de overstap van het ene naar het andere tenauwernood bewust mee... zo op het eerste zicht heb ik denkelijk een serieuze darmontsteking... of misschien een zonneslag of een combinatie van een boel ziektes... enfin... ik overleef de rit (2 minuten), laat mij inchecken... heb absoluut geen oog of interesse voor de architectuur van die nagelnieuwe Riu...

CVE560

het enige wat mij interesseert is een bed... en dat valt mee, 't is een grote kamer met een zeer ruim bed... vanavond gaan we naar de dokter - die houdt hier elke avond spreekuur... in afwachting kruip ik terug in mijn nest en zweet er nog een kilooke af!

CVE561

13:45 Gepost door Yves in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

serenade

Tijdens het eten - in openlucht aan het zwembad - speelt een bandje op de achtergrond en na de hoofdschotel komen die mannen aan de tafels een serenade brengen... marinneke is in de wolken en ik ook maar besef op dat moment niet dat die gasten onbewust zowat mijn "zwanezang" aan het brengen zijn.

CVE559

13:34 Gepost door Yves in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

seafood salad

Na het "happy hour" genieten we eerst nog een laatste keer van een gratis avondmaal... op het menu o.a. een zeevruchtenslaatje... inktvis met olijven, tomaat en erwtjes en zo... 't is eens iets anders

CVE558

13:31 Gepost door Yves in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

19-10-06

happy hour - balans

We hebben op 6 dagen 4 verschillende eilanden bezocht... er waren er twee - San Antao en Santiago - prachtig, eentje - Sao Vicente - iets minder ( we waren er ook maar een paar uurtjes) en Sal is zo op het eerste zicht een dorre stoffige zandbak... en zo plat als een vijg...

we namen 2 maal de ferryboot en die had daarvan één keer wat vertraging... en dan nog door de schuld van een ander schip,

we hadden 3 binnenlandse vluchten waarvan er twee stipt op tijd waren... de uurregelingen waren wel niet optimaal, dus veel uitslapen konden we niet... maar alla... uitslapen kan je thuis ook.

we hadden 4 verschillende gidsen en chauffeurs... Irish en zijn minibusje op San Antao waren perfect, Carlos en zijn taxi in Mindelo de eerste keer zeer vlot en spraakzaam maar de tweede keer liet hij ons aan ons lot over... Shushi en zijn jeep op Santiago deden hun job, we zagen mooie dingen maar veel persoonlijk contact was er niet... en de Jordi van vanmorgen zou beter kelner worden of zo... hij nam geen initiatief, wist weinig of niets te vertellen en bovendien had de timing en organisatie beter gekund... als je eilandtour maar een half dagje duurt, is het volgens mij onzin om de mensen ontieglijk vroeg van het vliegveld te plukken en direct met hun hele bagage langs de paar toeristische "highlights" te laten rondzeulen... er was tijd genoeg om eerst even langs het hotel te gaan  en dat had een wereld van verschil gemaakt!

We bezochten een aantal dorpjes, verschillende"toeristische" sites en een 4-tal grotere steden...waarbij de wandeling door Mindelo de eerste dag het best georganiseerd en begeleid was en bij die door Espargos vanmorgen er van te verstrekken info absoluut geen sprake bleek...en dus puur tijdverlies op toeristisch gebied.

We sliepen in 3 hotels ( in plaats van 4)... in Dunas De Sal waren we hoop en al een uur of 4-5... Pedracin Village was in één woord prachtig en Pestana Tropico op Santiago een kraaknet efficiënt business-hotel maar een beetje ongelukkig gelegen.

De bergwandeling liep af met een sisser... en de grogue was niet echt drinkbaar...de restaurants voor de geprogrammeerde lunch telkens uitzonderlijk lekker en als toemaatje genoten we van (gratis) half pension... als het vluchtschema het al toeliet (!)

Ik trok een paar honderd foto's, verzamelde 4 soorten zand... en een paar mooie klompjes zout en verwierf voor schappelijke prijzen een verzameling prullaria... bovendien werd ik maar één keer duidelijk bedrogen...bij het telefoneren vanmorgen ( als het al meer gebeurde viel het toch niet echt op!)  .

We weten nog niet goed of dit alles het vele geld tot nu toe waard was... maar daar komen we nog wel achter... en in afwachting staan we er goed voor...'t is Happy Hour in Dunas de Sal, de Caiperinha is "délicieus" en vanaf morgennamiddag genieten we in het hotel Riu Funana van all-inclusive!!